Półfinał debat oksfordzkich dla szkół podstawowych
Wczoraj odbył się półfinał debat oksfordzkich dla szkół podstawowych: SP 1, SP 12, SP 14 i SP 3 z Gostynina. Nasza drużyna w składzie: Oliwia Lewicka, Gabriel Dądalski, Kacper Kościug i Kalina Adamska była w opozycji do tezy "Dzieci nie powinny brać udziału w telewizyjnych talent show". Walka była zacięta i teraz nasi debatanci powalczą o trzecie miejsce z SP 3 z Gostynina. Trzymajmy kciuki za naszą drużynę.
Koncertowo
20 marca chętni uczniowie naszej szkoły wzięli udział w niecodziennym wydarzeniu - koncercie duetu smyczkowego. Wirtuozami smyczka byli Pan Krzysztof Orzechowski i Pan Wojciech Marcinkowski, którzy najpierw zapoznali słuchaczy z grupą instrumentów strunowo-smyczkowych, a później omówili krótko trendy i tradycje muzyczne państw Unii Europejskiej. Główną atrakcją były odgrywane przez znakomitych gości utwory z różnych krajów, m.in. Polka, Czardasz, Can-can i Krakowiaczek.
CzekajÄ…c na wiosnÄ™...
Nie możemy się już doczekać wiosny, a Wy? Wiosenną atmosferę nasi uczniowie poczuli już na początku marca, kiedy to świętując Dzień Kobiet w eleganckich krawatach, muchach oraz kwiecistych wiankach i kolorowych opaskach tańczyli w rytm utworu Antonio Vivaldiego "Cztery pory roku - Wiosna". Na słuchaniu się nie skończyło, gdyż dzieci same spróbowały odegrać utwór na instrumentach muzycznych.
Debata
W czwartek 14 marca uczniowie klasy VII A mieli okazję uczestniczyć w spotkaniu online z tutorem debatanckim z fundacji Projekty Edukacyjne. Nasza szkolna reprezentacja przygotowywała się do przyszłotygodniowej debaty, pracując nad tezą z doświadczonym debatantem. Takie przygotowanie merytoryczne pozwoliło uczniom na opracowanie strategii dyskusji, przeanalizowanie arguntów zarówno propozycji, jak i opozycji. Życzymy wytrwałości w przygotowaniach do debaty międzyszkolnej, która przed nami już 20 marca.
Uwaga! Ozoboty na trasie.
Pierwszaki rozpoczęły przygodę z Ozobotami - małymi robotami, które odpowiednio zaprogramowane, pokonają każdą trasę, zmieniając kolory i kierunki. Dzieci uczyły się obsługi Ozobotów i zasad budowania tras z gotowych puzzli. Okazało się, że wytyczanie bezpiecznej drogi wymaga właściwego doboru elementów i odpowiednich kodów, na które roboty reagują ruchem. Satysfakcja i radość z udanej konstrukcji - bezcenna!
Z Honorkiem Przez Åšwiat
Uczniowie klasy IA wziÄ™li dziÅ› udziaÅ‚ w pierwszym z trzech spotkaÅ„ z przedstawicielami Straży Miejskiej w PÅ‚ocku z cyklu "Z Honorkiem Przez Åšwiat" w ramach realizowanego programu "Akademia Lwa Honorka". DziÄ™kujemy za wizytÄ™ i pouczajÄ…ce zajÄ™cia na temat praw i obowiÄ…zków dzieci, bezpieczeÅ„stwa w ruchu drogowym oraz zdrowym trybie życia.Â
Z gazem nie ma żartów!
Wierni słuchacze audycji Akademii Lwa Honorka - uczniowie klasy IA - przygotowali gazetkę ścienną pełną mądrych rad w związku z użytkowaniem sprzętów elektronicznych, niebezpieczeństw czyhających w domowej kuchni, jak niewidoczny gaz i ostre narzędzia. Nawiązali również do odpowiedzialnego zachowania, właściwego traktowania przyjaciół, prawdomówności i konieczności przebywania dzieci w domu pod opieka dorosłych. Gazetka wzięła udział w corocznym konkursie "Wiem wszystko o..." i zdobyła maksymalne 5 punktów. Gratulujemy!
IIa na Olimpiadzie w Klubie Osiedlowym Dworcowa
Uczniowie na warsztatach w klubie osiedlowym zapoznali się z historią olimpiady, kim jest olimpijczyk oraz jaki jest symbol igrzysk olimpijskich i jakie były pierwsze dyscypliny olimpijskie. Dzieci świetnie poradziły sobie z krzyżówką, w której hasła związane były z różnymi elementami olimpiady. Następnie uczniowie wcielili się w starożytnych olimpijczyków, zamienili się w rydwany konne i galopowali wokół areny oraz kłusem na koniku omijali pachołki. Dodatkową atrakcją był rzut do celu. Na koniec każdy wykonał swój medal igrzysk olimpijskich.
Strona 4 z 95